Tachometr TL2 jest stacjonarnym przyrządem wskazującym prędkość jazdy lokomotyw stosowanych w górnictwie. Czytelny wyświetlacz pozwala na łatwy odczyt prędkości podczas jazdy co podnosi poziom bezpieczeństwa. Tachometr posiada pamięć wewnętrzną rejestrującą prędkość jazdy w funkcji czasu.
Urządzenie może być wywiezione na powierzchnię, gdzie zawarte w nim informacje mogą być przesłane do komputera, zapamiętane i przeanalizowane. Tachometr zasilany jest z wewnętrznej instalacji elektrycznej lokomotywy.
Do tachometru został opracowany zewnętrzny programator PI TL2, umożliwiający wyświetlanie danych pomiarowych i komunikatów o stanach alarmowych oraz przenoszenie danych na komputer PC. Posiada on również możliwość programowania i pełnej konfiguracji tachometru. Tachometr może współpracować z lokomotywami dopuszczonymi do stosowania w pomieszczeniach ze stopniem niebezpieczeństwa wybuchu „a”.
Jest dostosowany do współpracy z lokomotywami typu LD10, LD20, LD21, LD30, LD31, pod warunkiem dostosowania obudowy mechanicznej czujnika CTL.
KONSTRUKCJA I ZABEZPIECZENIA
Obudowa tachometru składa się z pokrywy i korpusu wykonanej z tworzywa sztucznego. Na pokrywie znajdują się okienko odczytowe z wyświetlaczem oraz gniazdo przyłączeniowe obwodów zewnętrznych. Do gniazda przymocowana jest zaślepka chroniąca je przed zanieczyszczeniami podczas transportu lub w przypadku braku podłączonia przewodu. W obudowie mieści się płytka obwodu drukowanego układu tachometru, dwukrotnie pokryta warstwą lakieru elektroizolacyjnego. Całość mieści się w kieszeni z blachy, która ma na celu zabezpieczenie konstrukcji przed urazami mechanicznymi.
PARAMETRY
Napięcie zasilania | 11V÷36V |
Pojemność pamięci wewnetrznej | 100 h jazdy |
Stopień ochrony obudowy | IP65 |
Temperatura otoczenia | -20°C÷40°C |
Maksymalna wilgotność względna | 95% |
Wymiary | 210×105×53 mm |
Masa | 0,5 kg |
CECHY
WYPOSAŻENIE FABRYCZNE
WYPOSAŻENIE DODATKOWE